fbpx

עוגת תפוחים וקינמון עם קראמבל

23 ספטמבר 2019 מאת עדי קלינגהופר

כל שנה אנחנו שוברים את הראש איזה עוגה נכין? מה הכי מיוחד? איך מקשרים את זה לחג? אבל העוגות הכי טעימות הן הפשוטות בלי הרבה הסתבכויות הכל בקערה אחת ויאללה לתנור.

ראש השנה זה תפוח ודבש , עוגת דבש היא תמיד גולת הכותרת … אבל עוגת התפוחים הזאת תגנוב לה את ההצגה. עוגת תפוחים וקינמון לחה ועסיסית , בציפוי קראמבל חמאה , אפשר גם להוסיף גלידת ווניל וסגרתם את הפינה של העוגה.
את העוגה אפשר גם להכין בתור מאפינס אישי (תקחו בחשבון שזמן האפייה ירד), אני הלכתי על חיתוכיות אישיות כדי שיראו את התפוחים היפים בחיתוך של העוגה. חג שמח ומתוק!
עוגת תפוחים וקינמון עם קראמבל: ( תבנית 20*20 או 16 יחידות מאפינס ) 
לבלילת תפוחים:
2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
כף קינמון
ביצה
1/2 כוס שמן קנולה
1 כוס סוכר חום דמררה
קורט מלח
1 כוס חלב סויה / חלב רגיל
2 תפוחים ירוקים קלופים וחתוכים לקוביות
לקראמבל: 
100 גרם סוכר
100 גרם קמח
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
אופן הכנה: 
מחממים תנור ל 170 מעלות. מרפדים בנייר אפייה תבנית מרובעת 20*20 ( או לחילופין משתמשים בתבניות מאפינס) ומשמנים ממש מעט.
לבלילת תפוחים: בקערה עמוקה מניחים שמן, ביצה, סוכר, קינמון , מלח וחלב , מערבבים עד איחוד חומרים. מוסיפים קמח ואבקת אפייה ומערבבים שוב רק עד איחוד , מוסיפים בזהירות את התפוחים הקלופים והחתוכים ומקפלים לתערובת. כשאר התערובת אחידה וכל התפוחים מצופים בלילה , מעבירים את הבלילה לתבנית שריפדנו בנייר אפייה ומניחים בצד.
הכנת הקראמבל: בקערה מניחים חמאה, קמח וסוכר ומערבבים ביד לתערובת פירורית ( זה בסדר אם יש גושים גדולים וזה בסדר גם אם נוצר לכם בצק בגושים ולא רק פירורים). מפזרים את הקראמבל שנוצר על הבלילה תפוחים, תנסו לפזר בצורה אחידה כך שיהיה על רוב פני הבלילה.
מכניסים לאפייה כ 25 דקות או עד שהתערובת יציבה , תזהרו לא לייבש אותה! אחרי האפייה מניחים לעוגה להתקרר בצד , חותכים לריבועים ומניחים על צלחת הגשה.
תוספות אפשריות :
**גלידה
**קרם קרמל: 
1/2 כוס סוכר
50 גרם חמאה
1/4 כוס שמנת מתוקה חמה
אופן הכנה: מניחים סוכר במחבת עבה ורחבה , מביאים לקירמול עד שהקרמל מגיע לצבע ענברי , מוסיפים את השמנת החמה וכל הזמן מערבבים ( כדאי בעזרת מטרפה) כדי שלא יווצרו גושים, מערבבים דקה נוספת עד קרמל אחיד וחלק ולאחר מכן מוסיפים את החמאה, מערבבים שוב עד איחוד , מכבים את הגז ומניחים את הקרמל בקערה או צנצנת.

[js-disqus]