fbpx

עוגת גבינה ללא ייסורי מצפון

22 אוקטובר 2019 מאת עדי קלינגהופר

והנה אחרי כמעט חודש גדוש בחגים הגיע הזמן של “אחרי החגים”.. רוב הפעמים שאני שומעת את הצירוף הזה “אחרי החגים” הוא מגיע ביחד עם דיאטה , חזרה לשגרה והסיום של התירוצים (ואם נהיה כנים, מה שעשינו רוב החגים היה לשבת סביב שולחן ולאכול).

שמתם לב שרוב החגים שלנו הם כמו תירוץ עבורנו לאכול ? כבר 5 שנים שהמשקל שלי והתזונה שלי הם חלק בלתי נפרד מהיומיום שלי, הכל נעשה בקפידה של ארוחות ושקילה תמידית , חישוב כל קלוריה שאני אוכלת, ודיאטה בלתי פוסקת. החברות שלי יעידו שאני פרטנרית גרועה לצאת איתה למסעדה , מצד אחד יודעת מה לבחור אבל מצד שני הארוחה שלי תמיד מסתכמת בסלט .. אבל אני נולדתי לעידו הזה, הרוב סובב סביב החיצוניות .. אנחנו כל היום במרדף אחרי המראה של הגוף, אחרי הירידה במשקל והרצון להיות טובה יותר בשביל עצמך, וזה אף פעם לא נגמר. שלא תטעו אני ממש לא בעד זה , אני בתוך לופ שעוד לא נגמר. אני כן בעד לאכול מאוזן ולשמור על אורח חיים בריא, אני מאמינה שאפשר לאכול מרוב הדברים שתרצו הכי חשוב שזה יהיה במינון הנכון.  אך יש המון דברים שאני מונעת מעצמי, היום החלטתי שאני עושה לזה סוף, גם אני רוצה להינות מקצת מתוק ובלי ייסורי מצפון ושיהיה כמה שיותר טעים.

אז הנה לפניכם עוגת גבינה דלת שומן , מופחתת סוכר וגם טעימה! ואני אוכלת אותה בלי ייסורי מצפון וגם נהנית מהטעם שלה.

מאחלת לכולנו חזרה לשיגרה מתוקה!

**הערה קטנה: העוגה היא עוגת גבינה פשוטה, דלת שומן ומופחתת סוכר, אל תתצפו לעוגת גבינה הכי קרמית ועשירה .. אבל בהחלט היא מדהימה בתור עוגה ללא ייסורי מצפון.

אם אופים את העוגה בתבנית חד פעמית אפשרי גם להכין את העוגה ללא התחתית, כמובן שהיא רק מוסיפה.

 

עוגת גבינה (רינג קוטר 22 או תבנית חד פעמית ):

לתחתית:

12 יחידות עוגיות ללא סוכר מחיטה מלאה (ניתן להשיג בסופר באיזור “ללא סוכר”)

4 כפות חלב

 

לעוגה:

500 גרם גבינה לבנה 5%

200 גרם יוגורט בטעם וניל 0%

4 ביצים

3 כפות “כמו סוכר” ( אפשר גם להחליף בסוכר)

2 כפות אינסטנט פודינג וניל

 

אופציה לציפוי: שמנת חמוצה 9% + כפית סוכר

 

אופן הכנה:

עוטפים רינג בנייר אלומיניום כדי למנוע מהבלילה לזלוג החוצה. מניחים בתחתי נייר אפייה ומרפדים גם בצידי הרינג כדי למנוע הידבקות. אם אופים את העוגה בתבנית חד פעמית רק הניח נייר אפייה בתבנית.

מתחילים עם התחתית: טוחנים או מרסקים את העוגיות , מעבירים את פירורי העוגיות לקערה ומוסיפים את החלב, מערבבים עד תערובת דביקה ( זה משתנה בין סוגי העוגיות, אם לא הגעתם לתערובת דביקה ניתן להוסיף עוד חלב בזהירות).

מעבירים את התערובת לתחתית הרינג או התבנית אפייה ומשטחים בעזרת ידיים רטובות ומהדקים היטב , יוצרים שכבה דקה ואחידה.

 

ממשיכים עם בלילת הגבינה: מחממים תנור ל- 130 מעלות. בקערה מניחים גבינה ויוגורט וטורפים קלות. מוסיפים סוכר וביצים וטורפים עד איחוד. מעבירים 1/4 כוס מהבלילה לקערה קטנה, לקערה הקטנה מוסיפים גם את האינסטנט פודינג וניל וטורפים ביחד עד איחוד ללא גושים.

את הבלילה עם הפודינג וניל מעבירים לקערה הגדולה וטורפים היטב כך שהבלילה תהיה אחידה וחלקה, מוזגים את הבלילה מעל התחתית שיצרנו ומכניסים לאפייה כשעה, אחרי שעה בודקים את מצב העוגה אם היא עדיין רוטטת משאירים אותה להמשך אפייה עד חצי שעה גג ( לי זה לקח שעה וחצי , כמובן שזה משתנה מתנור לתנור).

 

 

איך יודעים שהעוגה מוכנה ?העוגה אחרי האפייה צריכה להיות יציבה ומעט רוטטת. מוציאים את העוגה מאפייה ומניחים לקירור , אם אתם רוצים לצפות את העוגה זה הזמן.

בקערה מערבבים שמנת חמוצה וסוכר, מוזגים מעל העוגה ומשטחים עם כף, מכניסים לאפיי נוספת ב – 150 מעלות כעשר דקות ומוציאים לצינון.

מעבירים את העוגה לקירור במקרר לפחות 4 שעות או לילה. אחרי קירור מלא מחלצים את העוגה מהרינג או שאם אפיתם את העוגה בתבנית חד פעמית ניתן להשאיר אותה בתבנית. את העוגה שומרים במקרר.

 

[js-disqus]