fbpx

סופגניות מהירות ללא שמרים

18 דצמבר 2019 מאת עדי קלינגהופר

את הסופגניות האלו אני מקדישה לאמא שלי.

אמא שלי הייתה אישה קרייריסטית ( יאמר לזכותה שהיא עבדה עד היום האחרון שלה), העבודה שלה הייתה בראש סדר העדיפויות שלה, כמובן שגם אנחנו, אבל תמיד היא הייתה חייבת להוכיח את עצמה גם אם זה על חשבון השעות הפנויות שלה.

אין סיכוי שהייתה יוצאת מהעבודה לפני שנתנה 100 אחוז מעצמה.

מה שאומר שבקושי היה נשאר לה זמן פנוי, כשהייתה מגיעה הביתה היה לה פחות זמן לבדל או לאפות לכן היא והמטבח לא היו החברים הכי טובים.

את הסופגניות האלו היינו מכינים בחנוכה, אמא שלי הייתה מגיעה אחרי יום עבודה מפרך, ולמי היה זמן לכדרר סופגניות ולחכות שיתפחו.

 

פעם כעסתי, אבל תכל'ס רק היום אני מבינה, מבינה כמה כוח העבודה שאבה ממנה, מבינה שהעבודה משפיעה גם על הנפש … כל יום אני מבינה קצת יותר.

 

אז לפניכם סופגניות בצ'יק צ'אק שגם אמא שלי כשלא היה לה זמן הייתה מכינה, הכל בקערה אחת ויאללה לתוך סיר השמן החם. מיד אחר כך לסוכר וקינמון או אפילו רק לפדר מעט אבקת סוכר, אפילו אפשרי קצת ממרח שוקולד בצד.

והאמת .. שזה קנה אותנו לא פחות מסופגניות רגילות.

 

סופגניות מהירות ללא שמרים: (30-40 מיני סופגניות תלוי בגודל הכף)

 

לבלילת הסופגניות:

2 מיכלים של שמנת חמוצה

2 ביצים

2 כוסות קמח

2 כפיות אבקת אפייה

5 כפות סוכר

 

2-3 ליטר שמן לטיגון

 

אופציה לקישוט:

סוכר וקינמון

אבקת סוכר

 

אופציה לממרחים:

ריבה

ממרח שוקולד

ריבת חלב

 

אופן ההכנה:

 

בקערה מניחים שמנת חמוצה וביצים, מערבבים עם כף עץ. לאחר מכן מוסיפים את שאר המרכיבים, קמח, אבקת אפייה וסוכר ומערבבים עד איחוד.

 

בסיר רחב מחממים שמן לטמפרטורה של 170 מעלות או שמכניסים חתיכת בצק וברגע שהבצק מזהיב מעט , יודעים השמן מספיק חם.

 

כאשר השמן חם זה הזמן לטגן.

מניחים מעט שמן קר בקערה עמוקה קטנה ,לוקחים כף גלידה קפיצית קטנה או כף רגילה , טובלים את הכף בקערת השמן ועם הכף המשומנת לוקחים מבלילת הבצק, מניחים בשמן תלוליות ומטגנים עד הזהבה, ככה ממשיכים עם כל בלילת הבצק. (הבצק תופח במהלך הטיגון לכן אין צורך לעשות תלוליות גדולות מידי).

 

אם אתם רוצים לקשט את הסופגניות בסוכר וקינמון, מניחים בקערה כוס סוכר ו2 כפות קינמון טחון ומערבבים, כאשר הסופגניות יוצאות מטיגון מניחים אותן ישר בקערה הסוכר וקינמון ומגלגלים.

 

מניחים את הסופגניות הקטנות בקערה, ניתן לפדר אותן גם באבקת סוכר. מגישים בצד ממרחים שאוהבים ואוכלים אותן חמות.

 

 

[js-disqus]