fbpx

עוגת גבינה עם בצק עוגיות

3 יולי 2019 מאת עדי קלינגהופר

עוגת גבינה קרמית ועשירה עם תחתית עוגיות שוקולד צ'יפס, נשמע כמו חלום אה?

לאחרונה אני עושה ניסויים עם עוגות גבינה ותוספות מגוונות , כמו עוגת גבינה ואוריאו , או עוגת גבינה ובראוניז  ,ואין מה להגיד , עוגת הגבינה מתאימה את עצמה היטב לתוספות האלה. אז במקרה הזה עוגיות שוקולד צ'יפס שאין מישהו שיסרב להן ועוגת גבינה אפויה ועשירה שקשה לעמוד בפנייה בביס אחד.

האפייה של העוגה נעשית ב- 2 שלבים. שלב ראשון אופים את הבלילה עם תחתית בצק העוגיות חצי אפייה , ולאחר מכן מוציאים את העוגה כדי לקשט את פני העוגה עם בצק העוגיות שנותר ואופים אפייה מלאה.

עוגה נורא מרשימה ובעיקר טעימה!

 

עוגת גבינה עם בצק עוגיות (רינג קוטר 22):

לבצק עוגיות:

100 גרם חמאה רכה

3/4 כוס סוכר חום כהה

1 ביצה

1 1/2 כוסות קמח

1/2 כפית אבקת סודה

קורט מלח

150 גרם שוקולד צ'יפס

 

לבלילת הגבינה:

3 חבילות גבינת שמנת (675 גרם)

1 שמנת חמוצה ( 200 מל)

1/2 כוס סוכר

100 גרם שוקולד לבן

1/4 כוס שמנת מתוקה

4 ביצים

 

אופן הכנה:

מתחילים עם הבצק עוגיות: מחממים תנור ל 180 מעלות.

בקערת מיקסר עם וו גיטרה מקרימים את החמאה עם הסוכר, כאשר התקבל קרם אחיד מוסיפים את הביצה, קמח , אבקת סודה ומלח. מערבבים עד איחוד החומרים, ולאחר מכן מוסיפים את השוקולד צ'יפס , מערבבים קלות רק עד איחוד ובצק העוגיות שלנו מוכן.

עוטפים רינג עגול בקוטר 22 כדי שהבלילה לא תברח במהלך האפייה ( בתחתית מניחים נייר אפייה בקוטר הרינג ).

לוקחים מחצית מבצק העוגיות ( אין צורך בקירור ) ומשטחים בתחתית הרינג העטוף ( כדאי לעשות זאת בעזרת ידיים רטובות ) , כאשר כל התחתית מרופדת בבצק עוגיות מכניסים לאפייה כ 15 דקות. מחצית בצק העוגיות שנשארה תחכה במקרר לקישוט העוגה.

מוציאים את הרינג ומתחילים להכין את בלילת הגבינה , בזמן הזה הרינג מתקרר.

לבלילת הגבינה : מורידים את מעלות התנור ל 130 מעלות.

ממיסים שמנת מתוקה ושוקולד לבן ומצננים בצד.

בקערה גדולה מערבבים את הגבינות , שמנת חמוצה, סוכר וביצים , עד בלילה אחידה ללא גושים.

מוסיפים באיטיות את השוקולד המומס ומערבבים תוך כדי , כאשר הבלילה אחידה מעבירים אותה לרינג עם תחתית בצק העוגיות ( אחרי האפייה כמובן).  אופים את העוגה כשעה. אחרי שעה של אפיית העוגה , העוגה תהיה עדיין רוטטת וזה בסדר. תוציאו את העוגה בזהירות רבה מהתנור ובזמן הזה נקשט את פני העוגה בעוגיות שוקולד צ'יפס.

ניקח את מחצית בצק העוגיות מהקירור ונכין עוגיות שוקולד צ'יפס קטנות , ( בין 5-6) את העוגיות נמעך מעט בעזרת 2 כפות הידיים, ונקבל עוגייה שטוחה, את העוגיות מניחים בעדינות מעל פני העוגה הרוטטת , מחזירים לאפייה מלא בין 40-30 דקות או עד שהשוליים יציבים והמרכז רוטט מעט. מוציאים את העוגה כאשר היא אפויה. מעבירים לצינון למשך הלילה.

אחרי צינון מלא משחררים את העוגה מהרינג, מניחים על צלחת הגשה, את העוגה אפשר לקשט בקצפת ואם במקרה נשאר לכם מעט מבצק העוגיות אפשר לאפות אותן ב 180 מעלות ולקשט את העוגה עם העוגיות האפויות.

 

[js-disqus]