fbpx

עוגת גבינה ברולה

23 ספטמבר 2019 מאת עדי קלינגהופר

עוגת גבינה וקרם ברולה, איך לא חשבתי על השילוב הזה עוד לפני כן …

הטעם הוונילי של הברולה משתלב עם הטעם הגבינתי של העוגת גבינה, לא מתוקה מידי .. ולמעלה יש קראסט של סוכר מקורמל. אני לא ארבה בדיבורים רק אגיד לכם שאתם חייבים לנסות אותה בבית.
תהליך ההכנה שלה דומה לתהליך ההכנה של קרם ברולה העוגה מבוססת על חלמונים בלי ביצים ויש פה כמות ״יפה״ של חלמונים, לא להבהל .. אחרי ההכנה של הברולה מכניסים את הגבינה. חשוב לציין שהאפייה ארוכה ונעשית בחום נמוך.
ועוד דגש קטן, המלצתי על שעות האפייה של עוגות גבינה הן על פי הנסיונות שלי בתנורים שלי, אל תשכחו שכל תנור מתנהג שונה ולפעמים זמן האפייה מתארך או מתקצר מתנור לתנור.

 

עוגות גבינה ברולה: ( רינג קוטר 22)

 

לתחתית:
200 גרם עוגיות חמאה
75 גרם חמאה מומסת

 

לעוגת גבינה ברולה:
3 חבילות גבינת שמנת ( 675 גרם )
9 חלמונים ( כן כן רק חלמון , לא להבהל)
½1  כוסות סוכר
½1  כוסות שמנת מתוקה
מקל ווניל / מחית ווניל

**סוכר לקירמול

 

אופן הכנה:
עוטפים רינג בנייר אלומיניום כדי שהבלילה לא תברח החוצה, ומניחים בתחתית נייר אפייה כדי למנוע הדבקות של העוגה. משמנים את הרינג עם חמאה !

 

מתחילים עם התחתית: במעבד מזון טוחנים את העוגיות חמאה עד פירורים דקים, מעבירי את הפירורים לקערה ומערבבים עם החמאה המומסת עד איחוד ומרקם של חול רטוב. מעבירים את הפירורים לתחתית הרינג ומהדקים היטב עד תחתית ישרה ואחידה ואטומה. מעבירים להקפאה עד סיום הכנת הבלילה.

 

 

 

 

ממשיכים עם בלילת הגבינה ברולה: מחממים תנור ל -140 מעלות מצב סטטי.

בקערה עמוקה מניחים את גבינת השמנת עם הסוכר ומערבבים עד ריכוך הגבינה ואיחוד מלא עם הסוכר. בקלחת מניחים שמנת מתוקה ומקל ווניל או כפית מחית ווניל ובקערה נוספת נפרדת מניחים את החלמונים ומערבבים קלות.

מביאים את השמנת המתוקה לחימום מלא עד שרואים בועות ראשונות ( לא לתת לשמנת לבעבע יותר מידי) ,מעבירים את השמנת בזרם דק לקערת החלמונים תוך כדי טורפים היטב כדי שלא תיווצר חביתה.

מוציאים את המקל ווניל מהקערה ועושים השוואת טמפרטורות בין השמנת החמה לבין בלילת הגבינה , מעבירים 2 כפות מבלילת הגבינה לקערת השמנת וטורפים, לאחר מכן מעבירים את כל בלילת הגבינה לקערת השמנת , טורפים קלות עד איחוד.

מעבירים את הבלילה לרינג עם התחתית פירורים .

את העוגה אופים ב -140 מעלות כשעה וחצי או עד שהעוגה יציבה בשוליים ומעט רוטטת במרכז.

מעבירים את העוגה לקירור לילה שלם או 6 שעות, אחרי קירור מלא מחלצים מהרינג , מניחים על צלחת הגשה , מפזרים סוכר באופן אחיד על פני העוגה ( תיעזרו בכפית ) ושורפים עם ברנר בזהירות, את העוגה שומרים בקירור.

 

[js-disqus]