fbpx

עוגת ביסקוויטים בסגנון כנאפה

6 נובמבר 2020 מאת עדי קלינגהופר

 

לפני מספר חודשים העלתי מתכון של עוגת גלידה כנאפה – טעמתי את עוגת הגלידה לראשונה "בגלידות שפרעם" , אגב גלידרייה מעולה!

לא תיארתי לעצמי שהיא תהיה כזאת הצלחה ותגיע לכל פינה ברשת, לפני כמה ימים קיבלתי הודעה מאישה מבוגרת שזאת העוגה הכי מרשימה וקלה שהיא הכינה בחייה.

החלטתי להמשיך את הקו – ועקב זה שאנחנו בעונת החורף ( יש כאלו שיטענו שגלידות זה בכל עונות השנה ) החלטתי להפוך אותה לעוגת ביסקוויטים , משודרגת!  ( אני מקווה שהיא תסלח לי )

כמובן שהיא בטעמים עדיין דומה לעוגה ההיא רק שזה הפך לקרם ריקוטה ופיסטוק טעים טעים , בין השכבות יש שיערות קדאיף מקורמלות ממש כמו בעוגת גלידה .. לשכבת הביסקוויטים שמתי עוגיות לוטוס שמשתלבות פשוט מושלם.

 

עוגת ביסקוויטים בסגנון כנאפה ( תבנית 25*35):

 

לשכבת הפיסטוק:

250 מ"ל שמנת מתוקה

250 גרם גבינת ריקוטה

חבילה אחת של אינסטנט פודינג וניל

1 כוס חלב

1/4 כוס סוכר

4 כפות גדושות של מחית פיסטוק

 

לשכבת הגבינה:

250 מ"ל שמנת מתוקה

250 גרם גבינת ריקוטה

חבילה אחת של אינסטנט פודינג וניל

1 כוס חלב

1/4 כוס סוכר

1 כפית תמצית וניל

 

*שרוול וחצי של עוגיות לוטוס

 

לשכבת הקדאיף:

187 גרם שיערות קדאיף

105 גרם חמאה רכה

150 גרם אבקת סוכר

 

לציפוי וקישוט:

200 גרם שוקולד לבן

3 כפות שמן קנולה

4 כפות מחית פיסטוק

 

או לחילופין גנאש שוקולד לבן ופיסטוק:

250 גרם שוקולד לבן

100 מ"ל שמנת מתוקה

2 כפות מחית פיסטוק

 

חופן פיסטוק גרוס

 

אופן ההכנה:

מתחילים עם שכבת הקדאיף: מניחים את שיערות הקדאיף על קרש חיתוך ( חשוב שהכל יהיה יבש ולא רטוב ), בעזרת סכין חותכים את שיערות הקדאיף לרצועות קטנות.

במחבת רחבה מניחים את החמאה, ממיסים על להבה נמוכה. לאחר מכן מוסיפים את שיערות הקדאיף, נעזרים בכף ומתחילים לעטוף את כל שיערות הקדאיף בחמאה ולא מפסיקים לערבב כל הזמן, חשוב מאוד. כאשר הקדאיף מתחיל לקבל צבע זהבהב זה הזמן להוסיף את אבקת הסוכר, ממשיכים לטגן ולערבב כל הזמן על להבה נמוכה עד קירמול מלא של שיערות הקדאיף , עד שמגיעים לצבע זהוב – תהיו סבלניים.

מעבירים את הקדאיף לקערה לצינון.

 

ממשיכים אל שכבת הפיסטוק: בקערת המיקסר מניחים שמנת מתוקה, חלב, אינסטנט פודינג וסוכר ומקציפים בעזרת וו בלון עד קציפה יציבה. מוסיפים את הגבינה ומחית הפיסטוק וממשיכים לערבב עד איחוד החומרים.

 

מתחילים להרכיב: טובלים את עוגיות הלוטוס בחלב ( ממש לשנייה , כדי שהעוגייה לא תתפורר ) ומסדרים בתבנית כך שיכסו את כל שטח התבנית.

מעל עוגיות הלוטוס מוזגים את קרם הפיסטוק, משטחים בעזרת פלטה לשכבה ישרה. מעל שכבת הפיסטוק מפזרים מחצית משיערות הקדאיף באופן אחיד ( את החצי השני שומרים לקישוט)

מכניסים לקירור וממשיכים אל שכבת הגבינה.

 

לשכבת הגבינה: מניחים בקערת המיקסר שמנת מתוקה, חלב, אינסטנט פודינג וסוכר, מקציפים בעזרת וו בלון עד קציפה יציבה. מוסיפים את גבינת הריקוטה והווניל וממשיכים לערבב עד איחוד.

מוציאים את העוגה מהקירור. טובלים שוב את עוגיות הלוטוס ומסדרים בתבנית מעל שיערות הקדאיף. מעל עוגיות הלוטוס מוזגים את קרם הגבינה , משטחים בעזרת פלטה לשכבה ישרה ומכניסים לקירור במקרר למשך כ-6 שעות או למקפיא למשך 4 שעות.

 

לאחר קירור מכינים את הציפוי: בקערה מניחים שוקולד לבן ושמן קנולה, ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד המסה מלאה.

לאחר מכן מוסיפים את מחית הפיסטוק ומערבבים היטב.

או לחילופין לגנאש שוקולד: בקערה מניחים שוקולד לבן ושמנת מתוקה, ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד המסה מלאה. לאחר מכן מוסיפים את מחית הפיסטוק, מערבבים היטב עד גנאש אחיד וחלק.

 

מוזגים את הציפוי מעל העוגה הקרה, ומשטחים היטב עם פלטה. מחזירים לקירור במקרר להתייצבות.

לאחר התייצבות מפזרים את שיערות הקדאיף ששמרנו , מפזרים מעט פיסטוק גרוס ומגישים!

 

את העוגה שומרים במקרר במשך כ-4 ימים.

[js-disqus]