fbpx

רולדה שוקולד כשרה לפסח

8 אפריל 2019 מאת עדי קלינגהופר

עוד לא הספקנו להתאושש מפורים וכבר מתחילים לחשוב על פסח.  עד לא מזמן זה היה חג קצת מורכב לנו הקונדיטורים, לאפות ללא קמח זה לא פשוט. אבל היום זה כבר הפך לטרנד וניתן למצוא המון עוגות ללא גלוטן ואפילו קונדיטוריות שהן רק "ללא גלוטן".

לכל מרכיב נמצא תחליף והחג הפך מ "אתגר" ל "פשוט". בדרך כלל בפסח יש לי קינוחים קבועים על השולחן , השנה החלטתי שאני עפה על הקינוחים, אני רוצה להפתיע את האורחים ולא עוד קמח מצה. בקינוחים שלי החג הזה לא ירגישו את פסח …

ואני מתחילה עם הרולדת שוקולד המושלמת שלי , הרולדה היא פשוטה אבל טעימה, היא מלאת קרם ושכבה דקה של טורט שוקולד. תכינו אותה בפסח ותמשיכו להכין אותה גם בשאר ימות השנה, בהבטחה!

 

רולדה שוקולד:

180 גרם שוקולד מריר

6 ביצים מופרדות

180 גרם סוכר

2 כפות קקאו

**אבקת קקאו לפיזור.

 

לקרם:

250 מל שמנת מתוקה

250 גרם שוקולד מריר

100 מל שמנת מתוקה

 

לציפוי:

200 גרם שוקולד מריר

200 מל שמנת מתוקה

 

אופן הכנה:

מחממים תנור ל 170 מעלות. ממיסים את השוקולד מריר מעל בן מארי ,כשהשוקולד מומס מניחים אותו בצד להתקרר.

בקערת מיקסר עם בלון הקצפה מקציפים את החלמונים עם 90 גרם סכר, כשהקצף תפוח ובהיר מקפלים לקציפה את השוקולד המומס ואת האבקת קקאו.

בינתיים בקערת מיקסר אחרת מקציפים את החלבונים עם 90 גרם סוכר עד קציפה תפוחה ויציבה. מקפלים את תערובת החלבונים לחלמונים בעדינות ולאחר מכן מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה (הנייר אפייה צריך להיות משומן עם ספריי שמן ומפודר באבקת קקאו ) משטחים את התערובת בעדינות עם פלטה או מרית, השכבה צריכה להיות ישרה ואחידה.

מכניסים לאפייה כ 15-20 דקות או עד שקיסם יוצא יבש.

לאחר האפייה הופכים את הרולדה על נייר אפייה מפודר באבקת קקאו כדי למנוע הידבקות. מניחים מגבת מעל ומחכים לקירור מלא.

מכינים את הקרם שוקולד: ממיסים מעל בן מארי 250 גרם שוקולד מריר ו 250 מל שמנת מתוקה ומכניסים לקירור מלא! לפחות 4 שעות. לאחר שהקרם התקרר מקציפים אותו עם ה 100 מל שמנת מתוקה בקערת מיקסר עם בלון הקצפה. עכשיו הקרם שלנו מוכן!

מפרידים את הנייר אפייה בחלק העליון של הרולדה, ומורחים שכבה דקה ואחידה של הקרם שוקולד , מגלגלים את הרולדה בעדינות ומכניסים לקירור.

מכינים את הציפוי: ממיסים את השוקולד והשמנת מעל בן מארי עד המסה מלאה , מחכים שיתקרר מעט. מניחים את הרולדה הקרה על רשת ( שיהיה נוח לציפוי , בגדר המלצה) ומצפים את הרולדה. מניחים את הרולדה על צלחת הגשה, שומרים בקירור.

 

 

[js-disqus]