fbpx

רולדה דבש וקינמון

27 ספטמבר 2019 מאת עדי קלינגהופר

רולדה של פעם , קצת משודרגת. לכבוד ראש השנה חיברתי את הטעמים שיככבו בשולחן החג, ונוצרה עוגה מדהימה והיא גם פרווה!רולדה בטעם דבש וקינמון, מילוי קרם ווניל טעים, ויש פה עוגה קלילה ופשוטה.הרולדה נורא עדינה ולכן יש לעבוד בזהירות, קצת סבלנות ותצא לכם גם רולדה מושלמת .כמובן שלא חייבים לקשט בבצק סוכר , אפשר גם לפדר רק קצת אבקת סוכר.

רולדה דבש וקינמון:
4 ביצים מופרדות
1/2 כוס דבש / סילאן
1/4 כוס שמן
1 ו 1/4 כוסות קמח
1/2 כוס סוכר
1/2 כפית קינמון
קורט מלח
1/2 כפית סודה לשתייה
לקרם פטיסייר וניל:
1 כוס חלב סויה
2 חלמונים
2 כפות סוכר
2 כפות קורנפלור
כפית מחית ווניל
**250 מ״ל שמנת צמחית
לקישוט: בצק סוכר צהוב
אופן הכנה: 
מחממים תנור ל 180 מעלות. מניחים נייר אפייה על תבנית תנור מלבנית, מרססים בספריי שמן או משמנים בעזרת מברשת, מקמחים מעט עם קמח ( יותר קל בעזרת מסננת קטנה).
בקערה מניחים קמח, קינמון וסודה לשתייה.
בקערת מיקסר עם וו בלון מקציפים חלבונים עם סוכר עד קציפה יציבה , לאחר מכן מעבירים לקערה נקייה את קצף החלבונים. באותה הקערה שהקצפנו את החלבונים מניחים חלמונים ( אין צורך לשטוף את הקערה ) ומקציפים עד קצף בהיר, מוסיפים תוך כדי ההקצפה שמן , ודבש, שהקציפה אחידה מפסיקים את פעילות ההקצפה. מקפלים את קצף החלבונים לקציפת החלמונים, תעשו זאת בזהירות כדי לא להפיל את הקציפה. כשאר התאחדו התערובות , מוסיפים את החומרים היבשים שהנחנו בקערה אחת, מקפלים את היבשים לבלילת הביצים, עד איחוד מלא!
מעבירים את הבלילה לתבנית עם נייר האפייה המשומן והמקומח, משטחים ומיישרים בעזרת פלטה או בעזרת כף או בעזרת מרית מה שהכי נוח לכם.
מכניסים לאפייה כ 10 דקות או עד שהרולדה קפיצית למגע, לא לייבש אותה היא אמורה להישאר עסיסית.
מוציאים את הרולדה כאשר היא אפויה, מניחים אותה על משטח עבודה, מעל מניחים נייר אפייה נוסף , והופכים בזהירות כך שהחלק העליון של הרולדה יהפוך עכשיו להיות החלק התחתון, והחלק התחתון הוא עכשיו החלק העליון, מסירים בזהירות ובעדינות את נייר האפייה שאיתו אפינו , לאט לאט תזהרו! מפדרים מעל אבקת סוכר, ומגלגלים עם נייר האפייה לגלילה כך שהנייר אפייה יהיה בין השכבות ( ממש כמו סושי ) , מחכים לקירור מלא.
ממשיכים עם הקרם:
בקערה מניחים חלמונים וקורנפלור, טורפים עד איחוד ללא גושים.
בסיר מניחים חלב, ווניל וסוכר , מביאים לרתיחה. מעבירים בזהירות ובזרם דק את החלב הרותח לקערת החלמונים ותוך כדי טורפים היטב כדי שלא תיווצר חביתה, מעבירים את הנוזל לסיר , מבשלים על אש נמוכה תוך כדי טריפה עד שמופיעה בועה ראשונה וכאשר הקרם מסמיך.
מעבירים את הקרם לקערה , עוטפים בניילון נצמד ומקררים שעתיים.
אחרי קירור הקרם , בקערת מיקסר עם וו בלון מקציפים שמנת צמחית עד קציפה יציבה , מעבירים את הקרם לקערה עם השמנת המוקצפת , ומאחדים ( הכי קל בעזרת מטרפה או בעזרת וו גיטרה במיקסר).
הרכבת הרולדה: 
פותחים בזהירות את הרולדה המגולגלת ומשאירים אותה עדיין על נייר האפייה, מורחים שכבה יפה של קרם הווניל, מגלגלים ונעזרים בנייר אפייה ( גם כאן ממש כמו סושי ), מעבירים את הרולדה לקירור עד שתתייצב.
לקישוט:
מדפיסים צורת ״משושה״ או נעזרים בעזרת קורצן.
מרדדים בצק סוכר צהוב על משטח מפודר בקורנפלור , קורצים משושה או לחילופין חותכים בעזרת סכין עם הצורה שהדפסנו.
מדביקים על הרולדה בעזרת קצת מים בגב הבצק סוכר והרולדה מוכנה.

[js-disqus]