fbpx

עוגת שוקולד קלאסית

14 אוקטובר 2019 מאת עדי קלינגהופר

עוגת שוקולד פשוטה, כזאת שעושים ליום הולדת בגן או ליד כדור גלידה עם חימום קטן במיקרוגל.לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה פרוסת עוגת שוקולד פשוטה וטעימה! כוס קפה בצד וזהו.הנה לפניכם עוגת השוקולד שתלווה אתכם מעכשיו והלאה בכל חגיגה וסתם כשתרצו פרוסת עוגה טעימה.

עוגת שוקולד (רינג עגול בקוטר 24 או לעוגה גבוהה רינג בקוטר 22 או תבנית ריבוע 22*22):

לבלילה:
3/4 כוס שמן קנולה
100 גרם שוקולד מריר
4 כפות קקאו גדושות
¼1 כוסות סוכר
1 כוס מים רותחים
5 ביצים מופרדות
1 כוס קמח
1/2 כפית אבקת אפייה
50 גרם שוקולד צ’יפס / שוקולד קצוץ (לא חובה)


גנאש שוקולד:

200 גרם שוקולד מריר
200 מ”ל שמנת מתוקה


אופן הכנה:

מחממים תנור ל- 160 מעלות. אם מכינים את העוגה ברינג, עוטפים רינג עגול עם נייר אלומיניום כדי שהבלילה לא תברח, בתחתית הרינג מניחים נייר אפייה בקוטר של הרינג כדי שהעוגה תצא בקלות ומשמנים את הרינג בצדדים. את הרינג מניחים מעל מגש אפייה שנכנס לתנור. אם מכינים את העוגה בתבנית חד פעמית אין צורך לשמן ואין צורך לשים נייר אפייה.


מתחילים עם העוגה:
בקערה מניחים שמן קנולה ושוקולד מריר, ממיסים את השוקולד והשמן במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד המסה מלאה. לאחר שהשוקולד והשמן התאחדו, מוסיפים את המים הרותחים ואת הקקאו וטורפים עד איחוד, לאחר מכן מוסיפים את החלמונים וטורפים שוב.בקערת מיקסר נקייה עם וו בלון מקציפים את החלבונים, כאשר הקצף מתחיל להיות לבנבן מוסיפים את הסוכר ומקציפים עד קציפה יציבה, מנמיכים את מהירות המיקסר למהירות נמוכה ומוסיפים תוך כדי את הקמח ואבקת האפייה. ממשיכים את פעילות המיקסר ומוסיפים באיטיות את בלילת השוקולד, רק עד איחוד, לא לערבב יותר מידי. מוציאים את הקערה ובעזרת לקקן מקפלים את השוקולד צ’יפס, מעבירים את הבלילה לרינג או לתבנית האפייה, אופים את העוגה כ- 30 דקות או עד שהיא אפויה וקפיצית למגע, תזהרו לא לייבש אותה היא צריכה להיות עסיסית.


לגנאש שוקולד:
בקערה מניחים  שמנת מתוקה ושוקולד מריר, ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד גנאש אחיד, חלק ומבריק. מוזגים את הגנאש מעל עוגת השוקולד ומכניסים לקירור מלא , עדיפות ללילה, מינימום קירור של 4 שעות. אחרי קירור מלא משחררים את העוגה מהרינג בעזרת העברת פלטה קטנה בצידי הרינג, אם הכנתם את העוגה בתבנית חד פעמית אין צורך לשחרר אותה. את העוגה שומרים בקירור.

**הערה: אם רוצים להכין את העוגה בתבנית מלבנית גדולה יותר יש להכפיל כמויות.

עוגת שוקולד לילדים

 

[js-disqus]