fbpx

עוגת קפה עם שטרוייזל

22 אוקטובר 2019 מאת עדי קלינגהופר

לכל אחד יש את העוגה המושלמת שלו ליד הקפה, עכשיו תכירו את העוגה המושלמת שלי ליד הקפה.

עוגה רכה ועשירה, בין השכבות מונח שטרוייזל וכמובן שגם למעלה סוגר השטרוייזל, קצת אבקת סוכר אהההה ויש גם רוטב קפה שחלילה לא יחסר.

 

עוגת קפה עם שטרוייזל ( 2 תבניות אינגליש קייק או רינג עגול קוטר 24 או תבנית קוגלהוף):

 

לעוגה:

240 גרם חמאה בטמפרטורת החדר

1 כוס סוכר

2 ביצים

1 גביע שמנת חמוצה (200 גרם)

1 כפית תמצית ווניל

2 כוסות קמח

½1 כפיות אבקת אפייה

1/2 כפית סודה לשתייה

קורט מלח

 

לשטרוייזל:

1 כוס קמח

1 כפית קינמון

1/2 כוס סוכר חום דמררה

קורט מלח

180 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

3/4 כוס פקאנים קצוצים

 

לציפוי גלייז:

1 כוס אבקת סוכר

1 כפית קפה מומסת ב- 5 כפות מים

 

אופן הכנה:

מתחילים עם השטרוייזל: בקערה מניחים את הקמח, קינמון, סוכר, מלח וחמאה קרה ובעזרת הידיים יוצרים בצק פירורים , הפירורים לא צריכים להיות אחידים. כאשר יצרנו פירורים מוסיפים את הפקאן הקצוץ מערבבים מעט ומניחים בצד עד הכנת העוגה.

 

ממשיכים עם העוגה: מחממים תנור ל- 170 מעלות.

מניחים בקערת המיקסר חמאה וסוכר, מחברים את וו הגיטרה ומקרימים את החמאה והסוכר, כאשר הכל התאחד ונוצר קרם מוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה, ממשיכים לערבב ומידי פעם עוצרים את פעולת המיקסר ומגרדים את הצדדים בעזרת מרית , כך אנחנו מוודאים שכל הבלילה תהיה אחידה.

לאחר האיחוד מוסיפים שמנת חמוצה ווניל, ממשיכים לערבב. מוסיפים קמח, מלח, אבקת אפייה וסודה לשתייה, ממשיכים לערבב רק עד איחוד,  נעזרים גם במרית כדי לגרד צדדים שלא התערבבו. אחרי איחוד החומרים מניחים את הקערה בצד.

משמנים בעזרת חמאה תבנית אינגליש קייק או רינג עגול או תבנית מרובעת. מעבירים מחצית מהבלילה לתבנית המשומנת ומשטחים בעזרת כף או מרית. לאחר מכן מניחים מחצית מהשטרוייזל מעל בלילת העוגה, סוגרים עם מחצית הבלילה שנותרה ושוב משטחים עם הכף, מעל הכל נניח את השטרוייזל הנותר ונפזר בצורה אחידה.

את העוגה אופים 50 דקות עד שעה. לאחר 50 דקות תכניסו קיסם , אם הוא יצא יבש העוגה מוכנה, אם היא עדיין לא מוכנה השאירו אותה לעשר דקות נוספות.

אחרי הוצאת העוגה מהתנור נותנים לה להתקרר היטב!

 

הכנת הגלייז / ציפוי: בקערה מניחים את אבקת הסוכר , מוסיפים את הקפה המומס ומערבבים בעזזרת מטרפה או מזלג עד רוטב חלק ואחיד.

 

לאחר קירור והתייצבות העוגה מניחים על צלחת הגשה או מגישים ישירות עם התבנית, מוזגים מעט רוטב ומגישים. העוגה נשמרת בטמפרטורת החדר בקופסא אטומה.

 

 

[js-disqus]