fbpx

עוגת מוס שוקולד – קפה

24 אפריל 2019 מאת עדי קלינגהופר

אוהבים שילוב של שוקולד וקפה? נהדר, זאת ה- עוגה בשבילכם!

שילוב טעמים עדינים של שוקולד וקפה , העוגה מרעננת בזכות טעמי הקפה. זאת עוגת מוס המורכבת משכבת שוקולד אפויה המזכירה בראוניז, מעל שכבת השוקולד מגיע מוס שוקולד קליל ועדין ולבסוף מגיעה שכבה של קרם קפה עדין שעושה טוויסט.

לקישוט העוגה זילפתי קצפת כמובן שלא חובה , אני חושבת שהיא גם מוסיפה לטעמים של העוגה.

את העוגה אפשר להכין ברינג עגול או ברינג ריבוע ואז לחתוך לחיתוכיות אישיות כקינוח אישי.

מוס שוקולד וקפה ( רינג קוטר 22 או רינג ריבוע 20*20 )

לתחתית בראוניז:

150 גרם שוקולד מריר

1/2 כוס שמן קנולה

1/2 כוס סוכר

2 ביצים

5 כפות קורנפלור

קורט מלח.

 

למוס שוקולד:

200 גרם שוקולד

450 מ"ל שמנת מתוקה

5 גרם ג'לטין מומס ב 25 גרם מים קרים (מושרה לפחות שעה במקרר)

 

לקרם קפה:

100 גרם שוקולד לבן

50 גרם שוקולד מריר

2 כפות קפה מגורען

450 מ"ל שמנת מתוקה

5 גרם ג'לטין מומס ב 25 גרם מים קרים ( מושרה לפחות שעה במקרר)

 

שוקולד לציפוי:

150 גרם שוקולד מריר

200 מ"ל שמנת מתוקה

 

לקצפת:

250 מ"ל שמנת מתוקה

5 כפות אבקת זוכר

 

לקישוט: אבקת קקאו / שוקולד מגורד

אופן הכנה:

מתחילים בתחתית בראוניז: מחממים תנור ל 170 מעלות. ממיסים בקערה שוקולד מריר ושמן קנולה, מערבבים עד שאין גושים והשוקולד נמס. מוסיפים סוכר, ביצים, קורנפלור ומלח ומערבבים עד מסה אחידה. מעבירים את בלילת הבראוניז לרינג משומן ואטום עם נייר כסף כדי שהבלילה לא תברח במהלך האפייה. אופים כ-20 דקות, ומניחים לצינון בטמפרטורת החדר.

עוברים למוס שוקולד: במד ליטר מניחים  שוקולד מריר וג'לטין. בקלחת מביאים לרתיחה 200 מ"ל שמנת מתוקה, כאשר השמנת מתוקה רותחת מעבירים אותה למד ליטר עם השוקולד וטוחנים עד בלילה חלקה ( את הפעולה הזאת אפשר לעשות גם עם מטרפה ידנית) מניחים את הבלילה בצד ומקררים לטמפרטורת החדר. כאשר הבלילה הגיעה לטמפרטורת החדר , מקציפים עם וו בלון 250 מ"ל שמנת מתוקה, עד קציפה רכה כמו של יוגורט. מקפלים בעדינות את הקציפה לבלילת השוקולד ומוזגים את המוס מעל תחתית הבראוניז האפויה. מעבירים להקפאה בערך כשעה.

לקרם קפה: במד ליטר מניחים שוקולד לבן, שוקולד מריר, קפה וג'לטין. בקלחת מרתיחים 200 מ"ל שמנת מתוקה, כאשר השמנת רותחת מעבירים אותה למד ליטר עם השוקולדים וטוחנים עד בלילה חלקה. מניחים את הבלילה בצד ומקררים לטמפרטורת החדר. כאשר הבלילה הגיעה לטמפרטורת החדר מקציפים עם וו בלון 250 מ"ל שמנת מתוקה , עד קציפה רכה. מקפלים בעדינות את הקציפה לבלילה המקוררת ומוזגים מעל שכבת המס שהוקפאה כשעה. מקפיאים עד התייצבות ( לא פחות מ 4 שעות).

לציפוי שוקולד: ממיסים בקערה במיקרוגל ,שוקולד ושמנת בפולסים של 30 שניות עד המסה מלאה, מערבבים לאיחוד ולתערובת חלקה ומוזגים מעל המוס הקפוא. מחזירים להקפאה של שעה, אחרי הקפאה מלאה של העוגה משחררים מהרינג ומניחים מעל צלחת הגשה.

לקצפת: מקציפים לקציפה יציבה במיקסר עם וו בלון שמנת מתוקה עם אבקת סוכר. מעבירים את הקצפת לשק זילוף עם צנטר חלק ומזלפים מעל העוגה הקפואה.

מפדרים את העוגה עם אבקת קקאו והעוגה מוכנה. את העוגה שומרים במקרר.

 

[js-disqus]