fbpx

עוגת גבינה אפויה עם אוריאו

16 מאי 2019 מאת עדי קלינגהופר

עוגת הגבינה הזאת נולדה מטעות , וכשראיתי שכבר אין דרך חזרה במהלך הכנת הבלילה החלטתי ללכת עד הסוף ולנסות להוסיף עוגיות אוריאו. לא היה לי מושג איך זה ישתלב בעוגה , איך העוגה תראה מבפנים או מה יהיה המרקם של עוגיות האוריאו. אמרתי על החיים ועל המוות והכנסתי אותה לתנור, יממה שלמה חיכיתי לראות איך היא תצא , מחזיקה אצבעות שהיא מספיק אפויה ( הרי הכנסתי עוגיות אוריאו ואין לי מושג איך זה ישפיע על אפיית הבלילה ) ושהיא לא תתפרק לי במהלך הדרך.

היא יצאה מהרינג כל כך מושלמת , עם עוגיות אוריאו מבצבצות מבחוץ בדיוק כמו שחלמתי. עכשיו רק נשאר לטעום, אולי היא מתוקה מידי? אולי המרקם שלה לא קרמי.

התגובות שקיבלתי עליה הן מטורפות! היא קרמית, עשירה , עדינה, מפתיעה ומה לא. עכשיו יש לי תחרות תגובות בינה לבין העוגת גבינה קלאסית , ויש אנשים שאפילו מעדיפים רק אותה. אין לי ספק שהיא כוכבת וגם מאוד מרשימה, המתכון הוא נורא קל! הכי חשוב זה לעקוב אחר ההוראות .

כמה הדגשים חשובים:

**האפייה מתבצעת בחום נמוך, להיות סבלניים ולא להעלות את הטמפרטורות.

**האפייה מתבצעת ברינג קוטר 20 , כדי להכין את העוגה ברינג גדול יותר ניתן להכפיל או לשלש כמויות.

**זמן הקירור הוא נורא חשוב, אם לא תחכו בסבלנות כשתשחררו את העוגה מהרינג היא תתפרק לכם.

בהצלחה! וחג שבועות מתוק

 

עוגת גבינה ואוריאו (קוטר 20): 

לתחתית אוריאו:

150 גרם עוגיות אוריאו

70 גרם חמאה

 

לבלילת גבינה: 

500 גרם גבינת שמנת 30%

250 גרם גבינה לבנה 5% או 9%

100 גרם סוכר

100 גרם שוקולד לבן

1/3 כוס שמנת מתוקה

3 ביצים

16 יח׳ עוגיות אוריאו (חתוכות לרבעים או חצאים)

 

לקרם אוריאו: 

250 גרם מסקרפונה

250 מל שמנת מתוקה

5 כפות אבקת סוכר

150 גרם אוריאו מרוסק לפירורים

 

אופן הכנה:

מתחילים עם התחתית: מרסקים את עוגיות האוריאו לפירורים דקים ( מרקם חולי ), ממיסים את החמאה עד המסה מלאה , מאחדים בין האוריאו והחמאה ומערבבים עד איחוד החומרים.

מכינים את הרינג: עוטפים רינג בקוטר 20 , שכבה עליונה נייר אפייה , שכבה תחתונה נייר אלומיניום, את הנייר אפייה מניחים מעל הנייר אלומיניום , מעליהם הרינג  ומהדקים מסביב לרינג תוך כדי סיבוב הרינג. כאשר שהרינג מוכן משמנים אותו היטב עם חמאה רכה.

מעבירים את פירורי האוריאו לתחתית הרינג ומהדקים היטב בעזרת כף. אפש לבינתיים להכניס להקפאה.

ממשיכים עם בלילת העוגה: בקערה ממיסים שוקולד לבן ושמנת מתוקה להמסה מלאה, מניחים בצד.

בעקרה גדולה טורפים את הגבינות, סוכר וביצים, טורפים היטב כך שלא ישארו גושים. מוסיפים בעדינות את השוקולד לבן המומס תוך כדי טריפה ומערבבים עד איחוד.

לבלילת הגבינה המוכנה מוסיפים שברי אוריאו ומקפלים בעדינות! כך שכל האוריאו יהיה בתוך הבלילה, מעבירים את הבלילה לרינג עם תחתית האוריאו ואופים ב 130 מעלות (לא יותר!) כשעה וחצי או עד שהשוליים יציבים והמרכז רוטט מעט, את העוגה מעבירים לקירור של לילה.

אחרי קירור של לילה מחלצים את העוגה בעדינות מהרינג ( אני מעבירה פלטה קטנה בעדינות ממש מסביב לשולי הרינג ) ומניחים על צלחת הגשה.

בעיקרון אפשר גם ככה להגיש את העוגה , אבל אם אתם רוצים לשדרג אותה ואת המראה שלה, אז הנה לכם רעיון.

לקרם אוריאו: מקציפים עם וו בלון שמנת מתוקה מסקרפונה, ואבקת סוכר, מקציפים עד קציפה יציבה. לקרם מוסיפים פירורי אוריאו דקים ומקפלים בעדינות לקרם. מעבירים לשקית זילוף עם צנטר משונן ומזלפים.

העוגה נשמרת בקירור 3 ימים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[js-disqus]