fbpx

עוגת שמרים עם גבינה מתוקה

17 נובמבר 2019 מאת עדי קלינגהופר

גביניות בשבילי הן מאפה נוסטלגי, טעם של ילדות. כבר המון זמן שאני מנסה לשחזר את אותו המאפה האהוב, אבל החלטתי שאני עושה אותו בתור עוגת שמרים ולא מאפה אישי.

אחרי לא מעט ניסיונות וניסויים, הגעתי לעוגת שמרים וגבינה טעימה, שמזכירה לי בדיוק את אותה הגבינית שהייתי אוכלת בהיותי ילדה קטנה.

בצק שמרים רך , מילוי גבינה מתוק וטעים וכמובן שאפשר להוסיף תוספות מעניינות כמו פטל קפוא או צימוקים , גם דובדבנים יעבדו פה טוב, בקיצור תתכוננו לריח של מאפייה בתוך הבית שלכם.

הערה קטנה לפני שמתחילים, הבצק שמרים נורא רך אל תפחדו לעבוד איתו, פשוט תהיו עדינים והוא יחזיר לכם אהבה.

 

עוגת שמרים וגבינה מתוקה ( 2 תבניות אינגליש קייק ):

לבצק שמרים :

500 גרם קמח

25 גרם שמרים טריים

1/2 כוס סוכר

1 ביצה

1 חלמון

120 גרם חמאה רכה

1 מיכל שמנת חמוצה ( 200 מ”ל)

קורט מלח

 

**ביצה להברשה

 

למלית גבינה:

225 גרם גבינת שמנת 25%

250 גרם גבינת ריקוטה פרסקה

2 כפות אינסטנט פודינג וניל

2 כפות קורנפלור

1 חלמון

3/4 כוס סוכר

 

לשטרוייזל:

50 גרם קמח

50 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

40 גרם סוכר לבן

 

תוספות אפשריות למלית גבינה : פטל קפוא או טרי , צימוקים

 

אופן הכנה:

 

מתחילים עם בצק השמרים: מחברים וו לישה, ומניחים בקערת המיקסר קמח, שמרים, סוכר ומערבבים. מוסיפים לקערה ביצה וחלמון, ממשיכים לערבב.

מוסיפים לקערה שמנת חמוצה וחמאה, ממשיכים לערבב ולבסוף מוסיפים קורט מלח, ממשיכים בפעולת הלישה עד בצק אחיד וחלק, זמן הלישה לפחות כ- 7 דקות.

מעבירים את הבצק לקערה , מכסים בניילון נצמד ומניחים להתפחה כשעה בטמפרטורת החדר או לילה במקרר.

 

ממשיכים עם מלית הגבינה: בקערה עמוקה מניחים את הגבינות ומערבבים בעזרת כף עץ ( קל יותר להתחיל עם כף עץ ולעבור לאחר מכן למטרפה) , מוסיפים סוכר ומערבבים.

לאחר מכן מוסיפים אינסטנט פודינג וניל וקורנפלור , טורפים עד לבלילה אחידה ללא גושים,  לבסוף מוסיפים את החלמון, מערבבים עד איחוד ומניחים במקרר עד מילוי השמרים.

 

 

הרכבה: אחרי התפחה של בצק השמרים, מוציאים את הבצק מהקערה, מחלקים ל – 2 חלקים מהם ניצור 2 עוגות.

חלק 1 מניחים בצד ובינתיים נעבוד עם החלק הראשון.

מרדדים את החלק הראשון למלבן קצת יותר רחב מתבנית האינגליש קייק שלכם.

אחרי שיצרנו מלבן חוצים אותו  לרוחב , כך שיווצרו לנו 2 פסים ארוכים של בצד דק.

אחרי שיצרנו 2 יריעות בצק , מעבירים את בלילת הגבינה לשקית זילוף, מזלפים 2 פסים של מלית בגבינה באמצע היריעה ,לאורכה. תנסו לשמור על צדדים מעט ריקים כדי שיהיה לכם נוח יותר לעצב את הרולדה.

אחרי שזילפנו את מלית הגבינה מתחילים לגלגל, מעבירים את הבצק מעל מלית הגבינה , לאחר מכן ממשיכים לגלגל כמו עוגת שמרים רגילה, תשתדלו שהמילוי לא יברח החוצה ( גם אם המילוי קצת ברח לא נורא ).  לאחר שיצרנו 2 רולדות, בעדינות רבה מאוד יוצרים מהם צמת בורג , מלפפים אותם אחד עם השני ומניחים בתבנית אינגליש קייק. כך חוזרים גם עם הבצק השני.

מניחים את הרולדות להתפחה עד הכפלת הנפח ומחממים תנור ל -170 מעלות.

 

בינתיים מכינים את השטרוייזל: במעבד מזון מניחים חמאה קרה, סוכר וקמח ומפעילים אותו בפולסים קצרים מאוד רק עד קבלת פירורים או לחילופין מניחים בקערה קטנה את החומרים ויוצרים פירורים עם הידיים.

 

 

 

כאשר רולדות השמרים סיימו את ההתפחה מברישים אותן בביצה טרופה , מפזרים פירורי שטרוייזל (אפשר גם להוסיף שקדים פרוסים) ומכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש ל- 170 מעלות ואופים כ- 30 עד 40 דקות. כאשר העוגות שמרים זהובות ויפות מוציאים מהתנור ומניחים לצינון.

לאחר מכן אפשר לפדר באבקת סוכר והעוגה מוכנה להגשה.

 

 

[js-disqus]