fbpx

עוגת ביסקוויטים

18 אוקטובר 2019 מאת עדי קלינגהופר

 

עוגות נוסטלגיות הן קבועות אצלי במטבח , במיוחד בסופ"ש כשבא לנו עוגה פשוטה וטובה כזאת של פעם. אחת העוגות הנוסטלגיות שאני הכי אוהבת זאת עוגת ביסקוויטים פשוטה פשוטה עם גנאש שוקולד מריר למעלה, מבחינתי זה הביס המושלם!

העוגה הזאת היא זיכרון ילדות מתוק שלי, בכל יום שישי כשהייתי חוזרת מבית הספר , הייתי יודעת שאני מגיעה ויש עוגת ביסקוויטים, אמא שלי כבר הייתה בשלבי הסיום של העוגה , שאריות הקצפת שנשארו בקערת המיקסר כמובן הלכו אליי .. אבל הייתי מתאפקת כמו ילדה טובה ולא מגניבה חתיכה מהמקרר, היינו כולנו מחכים לאכול את העוגה בסוף ארוחת הערב של שישי או בשבת בבוקר עם שוקו חם.

העוגת ביסקוויטים עם השנים קיבלה שידרוגים כמו גבינת מסקרפונה, שוקולדים למיניהם וטעמים נוספים. העוגה השכנתי היא נורא פשוטה, אבל עם טוויסט קטן של שוקולד לבן בתוך הבלילה, אפשר גם לוותר על השוקולד.

זאת עוגת השבת שלי, שבת שלום.

 

 

עוגת ביסקוויטים (תבנית 20*20):

לקרם:

שרוול עוגיות פתי בר (250 גרם)

500 מ”ל שמנת מתוקה

1 חבילת אינסטנט פודינג וניל

1 כוס חלב

250 גרם גבינה לבנה 5%

1/2 כוס סוכר

100 גרם שוקולד לבן מומס (אופציה)

**קערה עם חלב לטבול את הביסקוויטים

 

ציפוי שוקולד:

150 גרם שוקולד מריר

50 גרם שוקולד חלב

200 מ”ל שמנת מתוקה

 

אופן הכנה:

מתחילים עם הקרם: בקערת המיקסר מניחים שמנת מתוקה, פודינג וניל , סוכר וחלב, מקציפים עם וו בלון עד קציפה יציבה אך לא מאוד. מוסיפים את הגבינה וממשיכים לערבב על מהירות נמוכה עד איחוד. בשלב הזה הקרם כבר מוכן , אך אם אנחנו רוצים לשלב את השוקולד לבן זה הזמן ( אפשר גם לוותר עליו, לדעתי הוא מוסיף ), מוסיפים את השוקולד לבן המומס בזרם דק לקערת המיקסר בזמן שהמיקסר עובד על מהירות נמוכה, מערבבים עד איחוד החומרים.

מניחים את הקרם בצד עד ההרכבה.

לקערה עמוקה מוזגים חלב, זאת תהיה הקערה של טבילת הביסקוויטים.

 

זמן ההרכבה: בוחרים תבנית מתאימה, זאת יכולה להיות תבנית פיירקס או תבנית אלומיניום חד פעמית או אפילו רינג מתכת.

טובלים ביסקוויטים בקערת חלב ומסדרים שכבת ביסקוויטים בתחתית התבנית, כך שכל התחתית תהיה עם ביסקווטים. מעל הביסקוויטים מוזגים חצי מכמות הקרם שהכנו, מיישרים בעזרת פלטה קטנה או עם גב של כף. מעל הקרם מניחים שוב שכבת ביסקוויטים שטבלנו בקערת חלב, מוזגים מעל את מחצית הקרם  הנותר בקערה ומשטחים. מכניסים את העוגה לקירור ובינתיין מכינים את הקרם שוקולד.

 

לקרם שוקולד: מניחים בקערה שוקולד מריר וחלב ואת השמנת מתוקה, ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות , תזהרו לא לשרוף את השוקולד. מערבבים לגנאש חלק ואחיד.

 

אחרי קירור של לפחות שעה מוזגים את הגנאש מעל הקרם , מיישרים ומשטחים , מחזירים לקירור עד התייצבות, לפחות שעות.

העוגה מוכנה כאשר היא יציבה ועברה קירור מלא, את העוגה שומרים בקירור.

 

 

 

 

 

 

[js-disqus]