fbpx

בראוניז גבינה ופטל

12 אוקטובר 2019 מאת עדי קלינגהופר

בראוניז זה אחד העוגות שאני מאוד אוהבת, זה מבחינתי “קינוח” קליל וכיף כאילו “על הדרך”.

בבראוניז תמיד אפשר להוסיף, להוריד ולשלב. הפעם החלטתי שאני הולכת על גינה ופטל, שילוב שאני מאוד אוהבת. הגבינה מוסיפה למרקם של השוקולד והופכת את זה לא רק לעוד עוגת שוקולד והפטל מאזן את המתיקות, בקיצור לכלמרכיב יש חלק נכבד שהופך את הבראוניז הזה לא לעוד סתם בראוניז.

את הצורה של השיש יצרתי בעזרת קיסם, מעל בלילת הבראוניז הנחתי כפות של בלילת הגבינה במרווחים ולאחר מכן העברתי קיסם באופן חופשי, את הפטל כמובן פיזרתי איפה שאני רוצה וככה יצא בראוניז נפלא.

 

בראוניז גבינה ופטל: (תבנית 20*20)

 

200 גרם שוקולד מריר

150 גרם חמאה או 4/3 כוס שמן קנולה

100 גרם קמח

100 גרם שקדים טחונים

4 ביצים

1 4/1 כוסות סוכר (א’)

100 גרם פטל אדום קפוא (שלם) או טרי

150 גרם גבינת שמנת

50 גרם סוכר (ב’)

 

אופן הכנה:

מחממים תנור ל- 170 מעלות. מרפדים בנייר אפייה תבנית ריבוע בגודל 20*20 .

בקערה עמוקה מניחים שוקולד מריר ושמן או חמאה, ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות, עד המסה מלאה, תזהרו לא לשרוף את השוקולד. מוסיפים לקערה עם השוקולד סוכר (א’) וטורפים עד איחוד, מוסיפים לבלילה 3 ביצים וטורפים, את הביצה ה-4 מניחים בקערה קטנה וטורפים, חצי מהביצה מוסיפים לבלילת השוקולד ואת החצי השני שומרים לבלילת הגבינה. מוסיפים לבלילת השוקולד קמח ושקדים טחונים וטורפים שוב עד איחוד החומרים. מוזגים את הבלילה לתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ומשטחים בעזרת כף.

 

לגבינה: מניחים בקערה גבינת שמנת, סוכר (ב’) ואת חצי הביצה שנשארה וטורפים קלות עד איחוד. לוקחים כף מבלילת הגבינה ומניחים מעל בלילת הבראוניז ברווחים כך מפזרים על כל הבראוניז, אחרי פיזור הגבינה (עם מרווחים ובאופן חופשי ) לוקחים קיסם ויוצרים ציורים כמו שיש זה לא צריך להיות באופן אחיד.

מעל הבלילה מניחים פטל באופן מפוזר ומכניסים לאפייה, אופים כ 25-30 דקות. אם אתם רואים שהבראוניז די אפוי ניתן להוציא אותו, לא לאפות יותר מידי זמן כדי לא לייבש אותו.

מוציאים את הבראוניז מהתנור ומכניסים לקירור מלא כ-3 שעות לפחות.

אחרי קירור מלא של הבראוניז, משחררים מתבנית האפייה ופורסים לקוביות. שומרים בקופסא אטומה במקרר.

 

 

[js-disqus]