fbpx

עוגת דבש, שוקולד לבן ופקאן

24 ספטמבר 2019 מאת עדי קלינגהופר

זאת העוגה שהכי זכורה לי מראש השנה בשנה שעברה, משהו בטעם של העוגת דבש והשוקולד לבן נשאר לי בזיכרון. העוגה מתוקה וטעימה , והשוקולד לבן מקפיץ את זה למעלה, הפקאן משתלב פה מושלם! בקיצור אם בא לכן עוגת דבש פשוטה וקצת מיוחדת היא כאן.תשימו לב שיש לכם 2 אופציות לציפוי השוקולד לבן: אני אוהבת שהציפוי קשיח ונשבר כמו חטיף , זאת האופציה הראשונה. ואם בא לכם גנאש רך אז זאת האופציה השנייה , אבל זה לא באמת משנה כי ככה או ככה היא הכי טעימה שיש

עוגת דבש , פקאן ושוקולד לבן: ( רינג קוטר 22)
לעוגת דבש: 
4 ביצים
3/4 כוס שמן
1 כוס סוכר חום דמררה
1 כפית קינמון טחון
1 כוס דבש
1 כוס תה רותח וחזק( 240 מל מים רותחים עם תיון)
2 ו 1/4 כוסות קמח
שקית אבקת אפייה ( 10 גרם או כף)
1/4 כפית סודה לשתייה
1/2 כוס פקאן קצוץ ( אופציה לשידרוג)
לשוקולד לבן:  ( 2 אופציות ) 
200 גרם שוקולד לבן
3 כפות שמן קנולה
50 גרם פקאן גרוס
או לחילופין 
200 גרם שוקולד לבן
66 גרם שמנת מתוקה
50 גרם פקאן גרוס
לקישוט קצפת:
250 מל שמנת מתוקה
4 כפות אבקת סוכר
4 כפות אינסטנט פודינג וניל
**תאנים
אופן הכנה: 
מתחילים עם עוגת הדבש: מחממים תנור ל 170 מעלות. עוטפים עם נייר כסף רינג עגול בקוטר 22 , ובתחתית מניחים נייר אפייה חתוך בקוטר הרינג כדי למנוע הידבקות, משמנים את דפנות הרינג עם חמאה או שמן קנולה.
בקערה מניחים ביצים, שמן, סוכר , קינמון ,דבש ותה , טורפים הכל עד איחוד חומרים. מוסיפים את הקמח , אבקת אפייה והסודה לשתייה, טורפים היטב עד איחוד. זה השלב להוסיף פקאן אם אתם מעוניינים , אם לא זה גם בסדר היא טעימה בכל מצב. מעבירים את הבלילה לרינג , מכניסים לאפייה במשך 45 דקות או עד שהעוגה מוכנה , מכניסים קיסם והוא יוצא עם פירורים לחים. מוציאים את העוגה מהתנור ומניחים לה להתקרר לטמפרטורת החדר.
ממשיכים עם השוקולד לבן: מניחים בקערה שוקולד לבן ושמן קנולה, מחממים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות, תזהרו שהשוקולד לא ישרף לכם. כשאר השוקולד נמס וחלק מוסיפים את הפקאן הגרוס, מערבבים ומוזגים מעל עוגת הדבש ( העוגה כמובן עדיין נמצאת בתוך הרינג) , מעבירים את העוגה לקירור עד התייצבות השוקולד , לפחות שעתיים.
או לחילופין אם אתם רוצים להכין את הגנאש עם השמנת : מניחים בקערה שמנת מתוקה ושוקולד לבן , מחממים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות , כאשר השוקולד נמס וחלק מוסיפים את הפקאן הגרוס, מערבבים עד איחוד. מוזגים את השוקולד מעל עוגת הדבש ומעבירים לקירור , הגנאש צריך קירור של 5 שעות לפחות.
אחרי קירור העוגה , מחלצים את העוגה מהרינג , מניחים על צלחת הגשה.
מכינים את הקצפת : במיקסר עם וו בלון מקציפים שמנת מתוקה, אבקת סוכר ופודינג וניל עד קציפה יציבה , מעבירים לשקית זילוף עם צנטר עגול חלק ומזלפים.
אופציה לקישוט עם תאנים , פקאנים ומה שעולה לכם בדמיון. העוגה נשמרת בקירור!

[js-disqus]