fbpx

פאי ס'מורס

5 ספטמבר 2019 מאת עדי קלינגהופר

סמור’ס ( או s'mores ) הוא אחד הקינוחים הכי פופולריים בארצות הברית. הקינוח מורכב מ – 3 מרכיבים פשוטים: מרשמלו, שוקולד וביסקוויט , במקור שלו הקינוח זה סנדוויץ של 2 עוגיות ביניהם שוקולד (hershy's) ומרשמלו צרוב , הקינוח הזה קיבל לא מעט גרסאות שונות ואני לקחתי את זה לכיוון הפאי.

הפאי סמור’ס מורכב מבסיס עוגיות ( במקרה הזה חצי פתי בר חצי לוטוס ) , קרם שוקולד וכמובן מרנג צרוב (שהוא מחליף את המרשמלו). הפאי פשוט מאוד וקליל , ניתן להכין אותו גם ברינג ולא רק בתבנית פאי.

 

פאי סמור’ס ( תבנית פאי מתפרקת בקוטר 22 ):

לבסיס:

100 גרם לוטוס

100 גרם פתי – בר

75 גרם חמאה מומסת

 

לקרם שוקולד:

200 גרם שוקולד מריר

400 מ”ל שמנת מתוקה

1 כף סוכר

 

למרנג:

3 חלבונים

150 גרם סוכר

 

אופן הכנה:

מתחילים עם הבסיס: במעבד מזון טוחנים לפירורים דקים את עוגיות הלוטוס ועוגיות הפתי – בר. בקערה עמוקה מאחדים את פירורי העוגיות עם החמאה המומסת עד שתערובת הפירורים לחה ואחידה.

מעבירים את הפירורים לתבנית פאי ומשטחים בכל התבנית את פירורי העוגיות כך שכל התבנית תהיה עם שכבת עוגיות כולל הדפנות, תעשו את זה בעזרת כף וידיים רטובות. מעבירים את התבנית להקפאה עד הכנת הבלילה.

ממשיכים עם קרם השוקולד: בקערה עמוקה ממיסים  (במיקרוגל ) שוקולד מריר ו- 200 מ”ל שמנת מתוקה, מערבבים עד גנאש אחיד וחלק, מניחים את הקערה 10 דקות בצד להצטנן. אחרי צינון קצר מקציפים במיקסר עם וו בלון 200 מ”ל שמנת מתוקה וכף סוכר, עד קציפה במרקם של יוגורט ( הקציפה לא אמורה להיות נוקשה). מקפלים את הקציפה לגנאש שוקולד עד איחוד, מעבירים את הקרם לתחתית הפירורים הקפואה ומיישרים. מכניסיפ לקירור של שעתיים.

אחרי קירור של שעתיים ממשיכים עם המרנג: את המרנג מכינים מעל בן מארי,בסיר קטן מניחים מים עד שליש גובה של הסיר ומביאים לרתיחה, בקערה עמוקה וחסינת חום מניחים חלבונים וסוכר , מניחים את הקערה מעל סיר המים הרותחים , הכל קורה תוך כדי עירבוב המסה ( לא להפסיק ) אתם יודעים שזה מוכן כשהסוכר נמס והמסה חמימה ( ניתן לבדוק עם האצבע , אם לא מרגישים גרגירים סימן שאפשר להוריד מהגז ), מעבירים לקערת מיקסר ומקציפים עם וו בלון על מהירות גבוהה עד קציפה יציבה ונוקשה , כאשר המרנג מוכן מוציאים את הפאי מהמקרר , מניחים את המרנג מעל הפאי ומסדרים בעזרת כף בסגנון חופשי, צורבים את המרנג בעזרת ברנר ומגישים. את הפאי שומרים בקירור.

[js-disqus]