fbpx

קינוח שכבות שוקולד

8 אוגוסט 2019 מאת עדי קלינגהופר

יום האהבה חל בעוד שבוע. כולם מחפשים מתנות, הכל כבר מאוס, וגם לא אישי.תמיד אנחנו מחפשים את ההכי מיוחד והכי טוב אבל מה יותר כיף מאשר להביא לבני זוג שלכם משהו שהוא מעשה ידיכם?משהו אישי שאתם הבאתם את עצמכם בפנים … ואם זה מתוק , ועוד עם שוקולד אז בכלל זאת חוויה.

כדי לעשות לכם חיים קלים , וגם מעניינים .. הרכבתי לכם מתכון לקינוח שוקולד מרשים וקל להכנה בהתחייבות , את הקינוח אתם יכולים להכין בצורת לב (בכל זאת יום האהבה) או ברינג עגול ( קוטר 22). הקינוח מורכב משכבת בראוניז, גנאש שוקולדמוקצף ושכבת קראנץ פייטה שמשדרגת הכל! אז יאללה לעבודה , מבטיחה לכם שזה יהיה שווה את ההשקעה.

יום אהבה שמח ❤

קינוח שכבות שוקולד ( 2 לבבות בקוטר 14 או רינג עגול בקוטר 22):

שכבת בראוניז: 

200 גרם שוקולד מריר

2/3 כוס שמן

1 כוס סוכר

4 ביצים

100 גרם קמח

100 גרם שקדים טחונים

קורט מלח.

גנאש שוקולד מוקצף  :

250 מל שמנת מתוקה

250 שוקולד מריר

150 מל שמנת מתוקה

שכבת קראנץ פייטה: 

100 גרם שוקולד לבן

100 גרם שוקולד מריר

50 גרם שוקולד חלב

4 כפות גדושות של ממרח נוגט ( אפשר להמיר לממרח נוטלה או אגוזים )

150 גרם פייטה

אופן הכנה: 

מתחילים עם שכבת הבראוניז: מחממים תנור ל 170 מעלות.

ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות שמן ושוקולד. לשוקולד המומס מוסיפים סוכר , ביצים , קמח , שקדים טחונים וקורט מלח. הכל קורה תוך כדי טריפה עד תערובת אחידה.

מעבירים לתבנית מלבנית בגודל 25*35 ( שימו לב שהתבנית צריכה להיות מספיק גדולה בשביל לקרוץ 2 לבבות בקוטר 14) מרופדת בנייר אפייה ומשומנת בדפנות. אופים את הבראוניז כ- 25 דקות או עד קבלת מרקם רך ( תזהרו לא לייבש את הבראוניז). מעבירים את הבראוניז לקירור מלא! ( לפחות שעתיים)

בזמן שהבראוניז מתקרר עוברים לקרם שוקולד: מניחים בקערה את השוקולד מריר. מרתיחים בקלחת 250 מ"ל שמנת מתוקה.

מעבירים את השמנת הרותחת לקערת השוקולד ומערבבים עד המסה מלאה של השוקולד, מכניסים לקירור לשעתיים לפחות.

אחרי קירור מלא מעבירים את הגנאש לקערת המיקסר ומוסיפים 150 מ״ל שמנת מתוקה קרה!! מקציפים עם וו בלון עד קציפה יציבה , זהירות לא לשבור את הקציפה היא עדינה! מעבירים את הקציפה למקרר עד רגע הזילוף.

ממשיכים עם שכבת קראנץ פייטה: 

בקערה ממיסים את השוקולד חלב , מריר , ולבן עד המסה מלאה. תזהרו לא לשרוף את השוקולד אפשר לעשות את זה בפולסים של 30 שניות במיקרוגל או בבן מארי. לקערת השוקולדים מוסיפים את הממרח ומערבבים היטב. מוסיפים את שבבי הפייטה ומערבבים עד איחוד החומרים.

מניחים את המסה בין 2 ניירות אפייה ומרדדים בזהירות ובעדינות עד שכבה דקה ( לא מאוד! אחר כך לא תצליחו לקרוץ לבבות)  מעבירים למקפיא עד השימוש.

הרכבת הקינוח: 

מוציאים את הבראוניז הקר , מניחים על משטח וקורצים 2 לבבות עם רינג בזהירות. מניחים את הלבבות על צלחת הגשה.

מעבירים את הגנאש המוקצף לשקית זילוף עם צנטר עגול חלק ומזלפים תלוליות של עיגולים מעל הבראוניז כך שעל כל הבראוניז יהיה קרם שוקולד. מעבירים לקירור עד הנחת הקראנץ.

מוציאים את שכבת הקראנץ מהמקפיא מניחים לה דקה להפשיר , קורצים 2 לבבות בעזרת הרינג בעדינות, הקראנץ נורא עדין ,עוברים על החיתוך בזהירות עם סכין חדה משחררים את הלב ומניחים את שכבת הקראנץ מעל זילוף הקרם שוקולד .

אפשר לקשט את השכבה העליונה בכל מה שעולה לכם בדמיון . את הקינוח שומרים במקרר.

בתיאבון!

[js-disqus]