fbpx

עוגת "בלונדי"

30 אפריל 2019 מאת עדי קלינגהופר

למען האמת לא יצא לי כמעט לעבוד עם שוקולד ״בלונדי״ , כבר המון זמן שאני שומעת את השם הזה ורואה בכל מקום ברשת. טוב לא סתם עשו מהשוקולד הזה סיפור , הוא כל כך טעים שזה סכנה להכניס אותו למטבח ,ה״בלונדי״ הוא שוקולד בטעם קרמלי , שאפשר גם להכין בבית ולא רק לקנות ( כן כן , קצת יותר עבודה אבל הטעם משגע! ) , על ידי קירמול שוקולד לבן בתנור נקבל ״בלונדי״. ובגלל שאני לא רוצה להקשות עליכם במתכון הזה נשתמש בשוקולד בלונדי קנוי.

כשחשבתי על עוגת ה״בלונדי״ שלי , רציתי שהיא תהיה כולה על בסיס השוקולד הזה ,ולא רק שילוב של ..  ולכן נולדה העוגה הזאת. הבסיס הוא עוגת בלונדי אפויה ,מעל הבסיס מגיע קרם בלונדי ( שלא תפסיקו לאכול מהקערה) ומעל הקרם מגיע ציפוי דק וקראנצ׳י של בלונדי ופקאן קצוץ. וכמובן שאני חייבת גם לקשט קצת (שלא תטעו היא טעימה גם ככה בלי קישוט ) אז הוספתי קצפת במתיקות מעודנת . זאת עוגה באמת קלה להכנה וגם מרשימה , את העוגה מכינים באותו הרינג (בקוטר 24) עד שלב הקצפת.

**חשוב לי לציין שאין חברת שוקולד שאני ממליצה עליה באופן אישי , יש מספר חברות שמייצרות שוקולד ״בלונדי״ קרמל , ניתן לבדוק באינטרנט.

 

עוגת בלונדי (רינג קוטר 24):

תחתית בלונדי:

1/2 כוס שמן

100 גרם שוקולד בלונדי

3/4 כוס סוכר

3 ביצים

1.5 כוסות קמח

1/2 כפית אבקת אפייה

קורט מלח

 

קרם בלונדי :

150 גרם שוקולד בלונדי

450 מ״ל שמנת מתוקה

5 גרם ג׳לטין מומס ב 25 גרם מים ( מושרה לפחות חצי שעה במקרר )

3 כפות סוכר

 

ציפוי :

150 גרם שוקולד בלונדי

4 כפות שמן קנולה

50 גרם אגוזי לוז קצוצים / פקאן

 

לקישוט : קצפת –

250 מ״ל שמנת מתוקה

5 כפות אבקת סוכר

 

אופן הכנה:

מתחילים עם התחתית בלונדי – מחממים תנור ל 170 מעלות. בקערה עמוקה ממיסים שמן ושוקולד , עד המסה מלאה ( אפשר בבן מארי או במיקרוגל בפולסים של 30 שניות ) , לשוקולד המומס מוסיפים סוכר וביצים וטורפים היטב, מוסיפים קמח, מלח ואבקת אפייה , טורפים לאיחוד ומעבירים את הבלילה לרינג משומן בקוטר 24 ( כמובן שהרינג עטוף מכל הצדדים כדי שהבלילה לא תזלוג  במהלך האפייה ) אופים את הבלילה עד מעט הזהבה כ 25 דקות או עד שקיסם שננעץ יוצא עם פירורים לחים. מוציאים מהתנור ומצננים .

ממשיכים עם הקרם בלונדי – בקערה מניחים שוקולד ו 200 מ״ל שמנת מתוקה, ממיסים מעל בן מארי או במיקרוגל ( בזהירות שלא יישרף ) עד המסה מלאה. ממיסים את הג׳לטין במיקרוגל כ 30 שניות ומוסיפים לשוקולד המומס , מערבבים מעט עד איחוד ומניחים בצד להצטננות. מקציפים עם וו בלון 250 מ״ל שמנת מתוקה עם 3 כפות סוכר עד קציפה של יוגורט, מקפלים את הקציפה לשוקולד המומס ו שהבלילה אחידה מעבירים לרינג עם התחתית האפויה ומכניסים להקפאה לפחות 4 שעות.

 

בסיס בלונדי וקרם בלונדי

לאחר הקפאה הגיעה שכבת הציפוי – בקערה מניחים שמן ושוקולד , ממיסים עד המסה מלאה ( בפולסים של 30 שניות או בבן מארי ) , לשוקולד המומס מוסיפים את האגוזים הקצוצים , מערבבים מעט ומצפים את העוגה (כשהיא עדיין ברינג) מקפיאים לפחות שעתיים או לילה. מחלצים את העוגה מהרינג ומקשטים.

לקצפת- מקציפים עם וו בלון שמנת מתוקה ואבקת סוכר , עד קציפה יציבה! מעבירים לשקית זילוף עם צנטר משונן ומזלפים לפי רצונכם, אם עולה לכם בדמיון קישוטים נוספים , מהמם! לכו על זה. העוגה מוכנה ניתן לשמור אותה במקרר או במקפיא.

[js-disqus]