fbpx

עוגת מוס שוקולד חלומית

11 אפריל 2019 מאת עדי קלינגהופר

בעודנו במרתון פסח , אני מחפשת איך להפוך כל עוגה פשוטה וכשרה לחגיגית יותר. אין ספק שהעוגה האידיאלית לפסח היא עוגת מוס. עוגת מוס היא כשרה , אין צורך לשנות בה מרכיבים , היא קלה להכנה וגם מרשימה.

את עוגת המוס שוקולד הפשוטה החלטתי להפוך למעניינת יותר , יש בה מספר מרקמים , היא נורא מרשימה כמו עוגת ראווה .. וכמובן גם טעימה. יש בה מעט טעם אגוזי מהנוטלה , הדקואז מזכיר קצת מרציפן , המוס שוקולד מקליל את הכל , וקיבלתם פה ביס מושלם!

את העוגה הזאת הכנתי ברינג עגול קוטר 22 , כמובן שאפשר להכין אותה ברינג ריבוע 20*20 ולחתוך למלבנים והנה קיבלנו קינוח אישי. תפעילו את הדמיון ועופו איתו.

טיפ ממני: תכינו את כל המרכיבים מראש ותראו כמה קל זה אל תבהלו מכמות המרכיבים והשכבות. העוגה נבנית בתוך הרינג ביחד עם כל השכבות .

ויאללה מתחילים!

עוגת מוס שוקולד חלומית  (רינג עגול קוטר 22 או רינג ריבוע 20*20)

תחתית שקדים:

200 גרם שקדים טחונים

100 גרם אבקת סוכר

3 חלבונים

3 כפות סוכר

 

קריספי נוטלה :

200 גרם נוטלה

100 גרם שוקולד חלב

כוס פצפוצי אורז

2 כפות שמן קנולה

 

קרמה שוקולד קפה:

75 גרם שמנת מתוקה

75 גרם חלב

2 חלמונים

כף סוכר

4 גרם ג'לטין מומס ב 20 גרם מים קרים (לפחות חצי שעה)

70 גרם שוקולד מריר

כפית קפה נמס וקולד

50 גרם חמאה

 

מוס שוקולד :

200 גרם שוקולד מריר

500 מ"ל שמנת מתוקה

5 גרם ג'לטין מומס ב 25 גרם מים קרים.

 

גנאש שוקולד:

100 גרם שוקולד מריר

50 גרם שוקולד חלב

150 מ"ל שמנת מתוקה

 

גנאש מוקצף:

100 גרם שוקולד מריר

150 מ"ל שמנת מתוקה

 

אופן הכנה:

מתחילים עם התחתית שקדים: מחממים תנור ל 170 מעלות. עוטפים רינג עם נייר כסף ומניחים בתחתית הרינג נייר אפייה עגול מותאם לתחתית כדי שהתחתית תיפרד בקלות .

בקערת מיקסר עם וו בלון מקציפים חלבונים עם סוכר לקציפה יציבה . מנפים לקציפת הביצים אבקת שקדים ואבקת סוכר ומקפלים בעדינות עד שהמסה אחידה . משטחים ברינג העגול ואופים כ 25 דקות או עד הזהבה. מצננים.

ממשיכים עם הקריספי נוטלה : ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות את הנוטלה , שוקולד חלב ושמן קנולה. כשהתערובת אחידה ונוזלית מוסיפים את פצפוצי האורז , בעזרת מרית דואגים שכל פצפוצי האורז יהיו מכוסים שוקולד. משטחים את התערובת בעזרת כף, מעל הדקואז האפוי. מכניסים להקפאה.

קרמה שוקולד קפה: במד ליטר מניחים שוקולד מריר , ג'לטין , חמאה וקפה. מכינים אנגלז, בקלחת מניחים  חלב , שמנת מתוקה, חלמונים וסוכר תוך טריפה מתמדת מבשלים ל – 82 מעלות. מעבירים את האנגלז למד ליטר. נותנים לשוקולד להתחמם מהחום ואחרי דקה טוחנים עם בלנדר מוט לקרם חלק! מוציאים את התבנית מהמקפיא ומשטחים את הקרמה מעל שכבת הקריספי נוטלה. מעבירים את התבנית עם הקרמה להקפאה.

אחרי שעתיים הקפאה מכינים את המוס: ממיסים 200 גרם שוקולד עם 250 מ"ל שמנת מתוקה. מוסיפים את הג'לטין כשהתערובת חמה וערבבים עד איחוד. מצננים בצד כחצי שעה. אחרי צינון מקציפים בעקרת מיקסר 250 מ"ל שמנת מתוקה , מקפלים לתערובת השוקולד המומסת, משטחים מעל הקרמה קפה-שוקולד ומקפיאים.

מכינים את הגנאש: ממיסים את השוקולדים עם השמנת , בעודו חם שופכים את הגנאש על המוס ומקפיאים לילה.

מכינים את הגנאש מוקצף: ממיסים 100 גרם שוקולד עם 100 מל שמנת מתוקה ומקררים לפחות שעתיים במקרר.

מרכיבים: מוציאים את העוגה מהמקפיא , מחלצים מהרינג ומניחים על צלחת הגשה. מקציפים את הגנאש עם 50 מ"ל שמנת מתוקה , לקציפה יציבה אך לא נוקשה. מעבירים את הגנאש המוקצף לשקית זילוף עם צנטר משונן או חלק לבחירתכם. מזלפים מעל העוגה ומגישים. העוגה נשמרת במקרר.

 

 

[js-disqus]