fbpx

חיתוכיות שוקולד מריר-חלב

4 אפריל 2019 מאת עדי קלינגהופר

איזה כיף זה קינוחים אישיים. כל פעם כשמגיעים אלינו אורחים או אפילו בארוחות חג אני דואגת שיהיה קינוח אישי, וכמובן שיהיה עם שוקולד. הקינוחים האישיים נחטפים במהרה מהשולחן וכיף יותר לאכול אותם (בסוף הארוחה תשאלו את האורחים).

אז במקום להכין עוגת מוס גדולה ולחלק אותה לפרוסות, הכנתי חיתוכיות או ״ברים״ אישיים לכל אחד, הבסיס הוא במרקם בראוניז , מעל מגיע מוס שוקולד מריר- חלב, הציפוי הוא שוקולד חלב קראנצ׳י. בקיצור שחיתות!

הקינוח פשוט וקל , זה רק נראה מסובך. תכינו את כל המצרכים מסודרים מראש והעבודה תהיה קלה יותר. בהצלחה!

חיתוכיות שוקולד מריר- חלב : רינג 20*20

לתחתית בראוניז:

150 גרם שוקולד מריר

1/2 כוס שמן קנולה

1/2 כוס סוכר

2 ביצים

5 כפות קמח

קורט מלח.

 

למוס שוקולד:

100 גרם שוקולד מריר

100 גרם שוקולד חלב

5 גרם ג'לטין מומס ב 25 גרם מים. (אחרי שעה במקרר)

500 מל שמנת מתוקה

 

לציפוי שוקולד:

400 גרם שוקולד חלב

10 גרם חמאת קקאו / 5 כפות שמן קנולה

100 גרם אגוזי ברס.

 

לגנאש מוקצף:

250 מל שמנת מתוקה

250 שוקולד מריר

200 מל שמנת מתוקה

 

אופן הכנה:

מתחילים בתחתית: מחממים תנור ל 170 מעלות. ממיסים בקערה את השמן עם השוקולד. מוסיפים סוכר, ביצים, קמח ומלח. מערבבים עד לאיחוד החומרים. מעבירים לרינג בקוטר 20*20 משומן היטב ואופים כ 20-25 דקות או עד שהתחתית אפויה ומצננים.

ממשיכים עם המוס שוקולד: בקלחת קטנה מרתיחים 200 מ״ל שמנת מתוקה, ובינתיים מניחים במד ליטר את השוקולד והג׳לטין ( אפשר גם בקערה עמוקה). מעבירים את השמנת הרותחת למד ליטר עם השוקולד והג׳לטין וטוחנים עם בלנד מוט ( גם מטרפה תעשה את העבודה ). מניחים את תערובת השוקולד בצד לקירור של 20 דקות. לאחר מכן מקציפים את יתרת השמנת (300 מ״ל) עד קציפה רכה לא נוקשה. מקפלים את הקצפת לתערובת השוקולד מעבירים לרינג מעל התחתית האפויה ומיישרים, מכניסים ללילה להקפאה.

אחרי הקפאה של לילה מחלצים את העוגה מהרינג בעזרת ברנר או חימום התבנית בצדדים. חותכים למלבנים / ריבועים אישיים (זה כבר לבחירתכם הכל הולך!) ומסדרים על תבנית עם נייר אפייה.

לציפוי: ממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות את השוקולד חלב עם החמאת קקאו, עד המסה מלאה! מוסיפים את הברס ומערבבים.

מעבירים את הציפוי המומס לכלי ארוך וצר שיהיה נוח לטבול את החיתוכיות. טובלים את החיתוכיות בציפוי שוקולד חלב (שהוא במצב צבירה נוזלי) בעזרת קיסמים או מזלג בעדינות! ומניחים על הנייר אפייה שהציפוי יתקשה , ומחזירים למקפיא עד הזילוף.

לגנאש מוקצף: מניחים בקערה את השוקולד מריר. מרתיחים בקלחת 250 מ"ל שמנת מתוקה. מעבירים את השמנת הרותחת לקערת השוקולד ומערבבים עד המסה מלאה של השוקולד, מכניסים לקירור לשעתיים לפחות.

אחרי קירור מלא מעבירים את הגנאש לקערת המיקסר ומוסיפים 200 מל שמנת מתוקה קרה! מקציפים עם וו בלון עד קציפה יציבה , זהירות לא לשבור את הקציפה היא עדינה! מעבירים את הקציפה למקרר עד רגע הזילוף.

מוציאים את הקציפת גנאש מהמקרר ומערבבים קלות כדי להקליל את הקרם, מעבירים לשקית זילוף עם צנטר משונן (לבחירתכם) ומזלפים על החיתוכיות. מעבירים לקירור לייצוב הקרם, ואוכלים!

 

 

[js-disqus]